19 augusti 2014

kalkade utemöbler

Det känns i luften nu att det börjar bli höst.

Visst skulle sommaren gärna fått stanna några veckor, men jag älskar hösten och har inget emot dess intåg. Tänk att åter få klä sig varmt och sitta inlindad i ullfiltar framför brasan. Men en sak kommer jag definitivt sakna; middagarna vid vårt färgglada utemöblemang.

När vi flyttade in, stod det där. Det tråkiga och lätt nötta hemmabygget till möblemang. Men eftersom vi bestämt oss för att avvakta med nyinköp så fick jag göra det bästa av det som fanns att tillgå.
 

Jag var nyfiken på att prova kalkfärg och valet föll på 'English Yellow' från 'Annie Sloan'. En vackert gulmatt färg som sken ikapp med vårsolens strålar.

Det visade sig dock att perfektionisten i mig hatade färgen och dess konsistens. Fick liksom kludda på och hoppas på det bästa. Men resultatet talade för sig självt och esteten i mig gillade färgen.
 

En soffa står fortfarande och väntar på sitt lager färg, men för tillfället låter jag penseln vila och fokuserar på mindre enerverande uppgifter ute vid stugan.

Men nästa vår. Då ger jag kalkfägen en ny chans och hoppas kunna uppleva dess fulla storhet.


/mikaela

1 kommentar:

pappa sa...

Det enkla och okomplicerade är många gånger det som ger en värdehöjning och förnimmelse av tillfredsställelse.
Bastu och svalkande dopp är YES!!!