1 augusti 2014

sovrumsrenovering del 2

Vårt fritidshus är litet och takhöjden låg, så när vi valde färg till sovrummen föll valet på vitt. Vita väggar och vita tak fick det bli. 

Vi är sanna skandinaver på så sätt att vi älskar det ljusa och avskalade. Jag har ett stort behov av ljus för att må bra och personligen tycker jag att vitt, bruten eller obruten, är den färg som reflekterar dagsljus bäst.

Men med tanke på det befintliga skicket, krävdes det många timmars jobb innan vi äntligen kom till målarstadiet.

 
Tapeter skulle lossas, pappremsor läggas över oändliga mängder skivskarvar, snickerier lappas, latexfog sättas, väggar spacklas och slipas om och om igen.. Ja så höll vi på i många långa dygn, men vill man ha ett snyggt resultat så är ett noggrant utfört grundarbete viktigt.

Och snyggt blev det!



Vår säng har redan flyttat in i det annars tomt ekande sovrummet, men allt övrigt finlir och inredningsarbete återstår. Det allra roligaste jobbet i mina ögon. Och min moodboard utökas dagligen så ett litet inspirationsinlägg kan jag säkerligen få till inom snar framtid.


/mikaela

1 kommentar:

mamma berit/pappa stig sa...

Sovrummen blev ju fantastiska. Skillnaden från de ursprungliga bilderna är ju helt otroligt. Bra jobbat!